Σελίδες

Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

Η καθημερινή μου διατροφή

Γεια σας φιλαράκια μου, εύχομαι να είστε όλοι καλά και να περνάτε τέλεια οτι και να κάνετε, αρκεί να το αγαπάτε!

Όπως σας είπα σ'αυτό το blog, εκτός των άλλων, θα ασχοληθούμε πολύ με τη διατροφή.
Πιστεύω πολύ στο "Είμαστε οτι τρώμε"!!
Η διατροφή είναι το Α και το Ω στη ζωή μας, πρέπει να σεβόμαστε το φαγητό και να το δούμε σαν μια απόλαυση και οχι σαν μια ανάγκη.
Εγώ είμαι απο τους ανθρώπους που αγαπάω το πολύ καλό φαγητό αλλά παν'απ όλα το υγιεινό φαγητό.
Υγιεινό φαγητό για μένα σημαίνει να είναι μαγειρεμένο με φρέσκα υλικά, χωρίς πολλά λιπαρά και χωρίς συντηρητικά. Με λίγα λόγια μαγειρεμένο απ τα χεράκια σου ή απ τα χεράκια της μαμάς.. Κάτι το οποίο δεν είναι πάντα εφικτό, ειδικά όταν μένεις μόνος σου και δουλεύεις πολλές ώρες!
Αν υπάρχει διάθεση και θέληση όμως, μπορείς πάντα να βρεις λίγο χρόνο και να δεις τη μαγειρική σαν ενα χόμπι που μόνο θετικά αποτελέσματα θα σου φέρει στο σώμα σου και στο μυαλό σου.
Πρόσφατα διάβασα για μια έρευνα που είχε γίνει στην Αμερική, η οποία έλεγε οτι οι γυναίκες αλλά και άντρες που περνάνε αρκετές ώρες στη κουζίνα (μαγειρέυοντας οχι τρώγοντας γιατί μετά θα είχαμε αντίθετα αποτελέσματα ) είναι πιο ευτυχισμένοι, πιο κοινωνικοί και ενεργοί στις σχέσεις τους και φυσικά πιο αδύνατοι.
Άρα το αποτέλεσμα είναι μόνο ένα: το μαγείρεμα μας κάνει καλό στην υγεία μας.
Μ'αρέσει πολύ να μαγειρεύω για μένα και για τους αγαπημένους μου ανθρώπους και κάθε φορά που έχω χρόνο το μαγείρεμα είναι η αγαπημένη μου ασχολία. Πάντα μαγειρεύω υγιεινά.
Πιστεύω οτι η υγιεινή διατροφή είναι μια συνήθεια που στη πορεία γίνεται λατρεία.. Γιατί νιώθεις πολύ όμορφα όταν τρως τα πάντα, δεν στέρησε τίποτα και το πιο σπουδαίο?Δεν παχαίνεις!
Πρέπει όλοι μας να δώσουμε μεγάλη προσοχή στο τι τρώμε!!
Σ'αυτό το ποστ λοιπόν θα σας περιγράψω τη δική μου καθημερινή διατροφή η οποία μου έχει αποδείξει οτι λειτουργεί πολύ καλά σε μένα παρ'ολο τις γουρουνιές που κάνω κατά διαστήματα..

Η καλή ημέρα απο το πρωί φαίνεται!!
Ξεκινάω τη μέρα μου με μια κούπα με χλιαρό νερό και με μισό στημένο λεμόνι. Αυτό το κάνω γιατί μετά απο 8 ώρες ύπνου, ο οργανισμός χρειάζεται ενυδάτωση  και παράλληλα αποτοξίνωση.Το λεμόνι έχει πολλά αντιξειδωτικά και αποβάλλει τοξίνες και προσφέρει ενα υγιές και λαμπερό δέρμα, ενώ ενισχύει την καλή λειτουργία του εντέρου.
Για πρωινό προτιμώ : 
-Πρώτη επιλογή: μισό κεσεδάκι ή 100 γρ. γιαούρτι (0% ή 2%) με 3-4 κ.σ νυφάδες βρώμης και προσθέτω πάντα φρέσκα ή αποξηαρμενα φρούτα ή 1 κ.σ μέλι + καρύδια ή αμύγδαλα  .
Καμιά φορά τα χτυπάω όλα στο μίξερ κ το κάνω σαν smoothie, επίσης πάντα προσθέτω κανέλα και chia seed.
-Δεύτερη επιλογή: ενα τοστ με με ψωμί ολικής αλέσεως και με μια φετα γαλοπούλα, απο πάνω απλώνω αβοκάντο και chia seed  + ενα φρούτο ή φυσικό χυμό.
-Τρίτη επιλογή: τραχανά της μαμάς..πολύ αγαπημένο φαγητό και πολύ υγιεινό.Θα σας γράψω τον δικό μου τρόπο μαγειρέματος:
Βράζω για 3 λεπτά 1/2 κούπα τραχανά με μια κούπα νερό, μετά προσθέτω μια κούπα γάλα(1,5 λιπαρά) Τα αφήνω να βράσουν 10' (προσοχή μην χυθεί) και μετά σβήνω τη φωτιά και κομματιάζω στη κατσαρόλα ένα μικρό κομμάτι τυρί φέτα(με λίγα λιπαρά) λίγο αλάτι και μπόλικο φρέσκο τριμμένο μαύρο πιπέρι. (εαν δεν αγαπάτε τα καυτερά μην ρίχνετε τόσο πολύ μαύρο πιπέρι)
και καλή σας όρεξη!!
Συνήθως αυτές είναι οι προτιμήσεις μου για το πρωινό και είναι υγιεινές προτάσεις με λίγες θερμίδες.
 

Τοστ με γαλοπούλα,αβοκάντο,chia seed,φράουλες, goji berry και μούρα.

Για σνακ προτιμώ: 
Μετά απο μιάμιση με δυο ώρες αφού εχω φάει το πρωινό παω γυμναστήριο για μια ώρα. Η γυμναστική που κάνω είναι σκληρή θα έλεγα και απαιτεί καλό φαγητό και πολύ πρωτεΐνη. Οπότε μετά τη γυμναστική σαν σνακ προτιμώ ένα βραστό αβγό,6 αμύγδαλα ή 3 καρύδια και ένα φρούτο ή ενα μικρο κουτάλι μέλι +ενα μικρό κουτάλι ταχίνι.
Όταν δεν γυμνάζομαι το σνακ μου είναι μια μπάρα δημητριακών ή 2 κριτσίνια ολικής ή μια χούφτα ξηρούς καρπούς συνδυασμένα με μια κουταλιά μέλι ή ένα φρούτο.

Για μεσημεριανό προτιμώ:
Το μεσημεριανό θεωρείται το κυρίως γεύμα και σίγουρα πρέπει να περιλαμβάνει Υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνη! Τους υδατάνθρακες τους βρίσκουμε στο ψωμί, στα μακαρόνια, στο ρύζι,στα όσπρια ακόμα κ στα φρούτα κ στα λαχανικά, τα λίπη τα βρίσκουμε στο λάδι και σε κάθε λιπαρή ουσία που υπάρχει στο φαγητό μας και τέλος τη πρωτεΐνη τη βρίσκουμε στα κρέατα,στα γαλακτοκομικά και στα όσπρια.
Η διατροφή μου βασίζετε στη μεσογειακή διατροφή και φροντίζω πάντα να είναι πλούσια και καλά μαγειρεμένο, δεν λείπουν ποτέ τα τρία βασικά στοιχεία των τροφών που περιέγραψα παραπάνω.
Το μεσημεριανό μου περιέχει μια φορά την εβδομάδα όσπρια (φακές ή φασολάδα), μια φορά κόκκινο κρέας(συνήθως ψητό φιλέτο μοσχάρι ή συκώτι),μαύρο ρύζι ή μαύρα μακαρόνια(μικρή ποσότητα), τις υπόλοιπες μέρες κοτόπουλο και ψάρι πολύ ψάρι..Δεν μεγάλωσα σε παραθαλάσσια πόλη οπότε τα φρέσκα ψάρια έλειψαν απο τη διατροφή μου οσο ήμουν μικρή, γιατί τώρα?! Υπάρχουν φορές που τρώω 5 φορές την εβδομάδα ψητό ψάρι... Σίγουρα αυτό δεν είναι σωστό γιατί πρέπει να τρώμε απ'ολη τη γκάμα των φαγητών και επίσης μην ξεχάσουμε 'παν μέτρον άριστον'.
Πάντα συνδυάζω το κυρίως πιάτο με σαλάτα εποχής και μετά το φαγητό έχω μια άσχημη συνήθεια να τρώω κάτι γλυκό..πλέον το πιστεύω οτι είμαι αθεράπευτα γλυκατζού! άλλη μια συνήθεια που πρέπει να την αποτρέψω είναι το αλκοόλ σχεδόν κάθε μέρα πίνω 1-2 ποτήρια κρασί ή τσίπουρο.. Εσείς δεν θα το διαβάσετε αυτό, εννοείται!! :-)

Για απογευματινό σνακ προτιμώ:
Μια μικρή Φρουτοσαλάτα ή ανάλατους ξηρούς καρπούς(10 αμύγδαλα ή 5 καρύδια ή 10 φιστίκια αιγίνης ή δυο χούφτες ηλιόσπορο)

Για βραδινό προτιμώ:
Προσπαθώ το βραδινό μου να είναι πριν τις 9 μ.μ και αποφεύγω τους υδατάνθρακες(ψωμί, μακαρόνια, ρύζι)
Έτσι επιλέγω 2 καλαμάκια ή στήθος κοτόπουλο με μια μικρή σαλάτα εποχής ή μια κοτόσουπα με λαχανικά ή ψητό ψαρι με βραστά λαχανικά ή ψαρόσουπα με λαχανικά.Πολλές φορές πάω κ στην εύκολη λύση που είναι μια τονοσαλάτα η οποία είναι το ίδιο θρεπτικό και υγιεινό.

Μερικά μυστικά:

  1. Πίνω τον καφέ/τσάι/κακάο χωρίς ζάχαρη και γάλα.
  2. Πίνω 1,5-2 lt νερό την ημέρα,1-2 φλ καφέ, 1φλ κακάο, και 2-3 φλ τσάι, μπορεί κ ενα φυσικό χυμό. 
  3. Τα γαλακτοκομικά πάντα να είναι χαμηλά σε λιπαρά.
  4. Αποφεύγω τα τυποποιημένα και κατεψυγμένα φαγητά. Λέω Όχι στα συντηρητικά  !!
  5. Καταναλώνω πολλά φρούτα κ λαχανικά (φρέσκα)
  6. Ψωμί,μακαρόνια,ρύζι είναι πάντα ολικής αλέσεως.
  7. Όταν βγαίνω έξω σε εστιατόριο δεν τρώω σχεδόν ποτέ μαγειρευτά αλλά μόνο ψητά της ώρας.Αυτό το κάνω επειδή δεν ξέρεις ποτέ τι επεξεργασία έχει υποστεί "το νόστιμο γκουρμέ" αλλά και τι ποιότητα και ποσότητα υλικών περιέχει!! 
  8. Κόκκινο κρέας τρώω μια φορά την εβδομάδα και είναι πάντα άπαχο μοσχαρίσιο (τυχαίνει να φάω και αρνί ή χοιρινό αλλά πιο σπάνια)
  9. Έχω βάλει στη καθημερινή μου διατροφή τα super foods (θα αναφερθώ για αυτά σε άλλο άρθρο)
  10. Γυμνάζομαι 3-4 φορές την εβδομάδα με προσωπικό γυμναστή και επίσης σχεδόν κάθε μέρα περπατάω 40'-60'.

Ελπίζω να σας βοηθήσει αυτό το πρότυπο διατροφής που ακολουθώ εγώ και στη συνέχεια σε άλλα άρθρα θα γίνω πιο συγκεκριμένη όσον αφορά εάν κάποιος θέλει να χάσει κιλά εύκολα και υγιεινά, χωρίς εξαντλητικές δίαιτες και άγχος.

Σημείωση: Δεν είμαι ο ειδικός για να σας προτείνω να ακολουθήσετε και εσείς αυτή την διατροφή. Η κάθε περίπτωση ανθρώπων είναι ξεχωριστή και αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας να απευθύνεστε πάντα στον ειδικό.