Σελίδες

Τρίτη, 8 Απριλίου 2014

ΣΦΥΡΊΔΑ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Όπως σας έχω πει μ'αρέσουν πολύ τα ψάρια και τα καταναλώνω πάρα πολύ συχνά. Σήμερα το μενού είχε φιλέτο φρέσκιας σφυρίδας με πολλά λαχανικά..Το φιλέτο είναι ψημένο στη σχάρα  ενώ τα λαχανικά μερικά είναι ψητά στο φούρνο και άλλα είναι βραστά.
Το κείμενο σήμερα το γράφω πιο πολύ για να σας μιλήσω για τη γλυκοπατάτα αλλά και πως ψήνω πολλά λαχανικά και φρούτα μαζί στο ίδιο ταψί με λαδόκολλα χωρίς να αλλοιώνετε η γεύση τους. Έξυπνο, υγιεινό και οικονομικό!



Η γλυκοπατάτα δεν είναι τόσο γνωστή σε μας όσο και στο εξωτερικό.Καιρός λοιπόν να την εντάξουμε στη διατροφή μας γιατί αποτελεί μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή που μπορούμε να την καταναλώσουμε με διάφορους τρόπους και τα οφέλη της για την υγεία μας είναι πάρα πολλά.
Περιέχουν μεγάλη ποσότητα καροτένιων και βιταμινών, αλλά και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών. 
  1. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 
  2. Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσια πηγή μαγνησίου, το οποίο μας χαλαρώνει και καταπολεμά το στρες.
  3. Είναι καλή πηγή βιταμίνης C.η βιταμίνη C είναι σημαντική για την προφύλαξη από το κρύο και τους ιούς της γρίπης,
  4. Οι γλυκοπατάτες περιέχουν σίδηρο που είναι σημαντικός για να νιώθουμε ενέργεια και για την παραγωγή ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων, την αντοχή στο στρες, τη σωστή ανοσοποιητική λειτουργία και το μεταβολισμό των πρωτεϊνών. 
  5. Περιέχουν βιταμίνη D, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό σύστημα και τη γενική υγεία
  6. Είναι καλή πηγή καλίου, ενός από τους πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες που βοηθούν στην ρύθμιση των καρδιακών παλμών και των νευρικών σημάτων
  7. Οι γλυκοπατάτες έχουν φυσικά γλυκιά γεύση, αλλά τα φυσικά σάκχαρά τους σιγά-σιγά απελευθερώνονται στην κυκλοφορία του αίματος, βοηθώντας σε μια ισορροπημένη και σταθερή πηγή ενέργειας, χωρίς να αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα, που συνδέεται με την κόπωση και την αύξηση του σωματικού βάρους.
  8. Το πλούσιο πορτοκαλί χρώμα τους, υποδεικνύει ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, όπως το βήτα-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή, που είναι οι πιο δραστικές πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Α στο σώμα μας. Τα καροτενοειδή συμβάλουν στην ενίσχυση της όρασής μας και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν κατά του καρκίνου και της γήρανσης.
Αυτή ήταν μια ενημέρωση σχετικά με τη γλυκοπατάτα, τα στοιχεία τα βρήκα στο  http://www.gardenmagazine.gr . 

Εμένα μ αρέσει πάρα πολύ και τη χρησιμοποιώ συχνά ψητή στο φούρνο ή στη σχάρα αλλά και σε σούπες.

Πλένω καλά τη γλυκοπατάτα, τη τρίβω με ένα καθαρό σφουγγάρι και μετά τη σκουπίζω με μια πετσέτα, ύστερα τη κόβω σε φέτες μαζί με το κυδώνι.

Εχω προθερμάνει τον φούρνο στους 200 βαθμούς και όπως βλέπετε στη φωτογραφία έχω βάλει διάφορα λαχανικά και φρούτα να ψηθούν μαζί. Στη γλυκοπατάτα έριξα δεντρολίβανο και ελάχιστο αλάτι, στο κυδώνι και στο μήλο εχω ρίξει  κανέλα και γαρίφαλο, ενώ στα μανιτάρια εχω ρίξει απο μέσα μια σταγόνα μπαλσάμικο και λίγο αλάτι.
Τα αφήνω να ψηθούν για 30 λεπτά στους 180 βαθμούς (μπορεί το παντζάρι να χρειαστεί παραπάνω ψήσιμο  ανάλογα τον φούρνο)
Γεύμα πλούσιο με χρώματα και γεύσεις.. 
Τα ψητά κυδώνια και μήλα είναι τα αγαπημένα μου! Επίσης και οι φράουλες ειδικά τώρα που είναι η εποχή τους!