Σελίδες

Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014

SNAK ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ / ΤΑΧΙΝΙ ΚΑΙ ΦΥΣΤΙΚΟΒΟΥΤΥΡΟ: Η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΞΙΑ

Όπως όλοι ξέρουμε η διατροφή και η άσκηση παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία μας και στη διατήρηση του σωστού βάρους. Με μια ισορροπημένη διατροφή και με άσκηση μπορούμε να κρατάμε τον μεταβολισμό μας σε εγρήγορση και το βάρος μας σε σταθερά επίπεδα, ενώ εάν ο στόχος σας είναι ένα γραμμωμένο σώμα τότε η διατροφή αποτελεί 70% της προσπάθειάς σας και 30% η άσκηση. Σημαντικό ρόλο παίζει και το τι θα φάμε πριν και μετά τη γυμναστική.
Θα πρέπει να έχουμε φάει τουλάχιστον 2 ώρες πριν την οποιαδήποτε άσκηση (70% υδατάνθρακα και 30% πρωτεΐνη, οι υδατάνθρακες δημιουργούν αποθέματα γλυκογόνου και βελτιώνουν την αντοχή, άρα αποδίδουμε καλύτερα). Ενώ κατά την διάρκεια της άσκησης πίνουμε αρκετό νερό αλλά απο λίγο, ή ισοτονικά ποτά γιατί με τον ιδρώτα χάνουμε μεταλλικά άλατα οπότε εκτός απο ηλεκτρολύτες μας δίνουν και ενέργεια. Μετά την άσκηση θα πρέπει να πιούμε πολύ νερό ή φρέσκους χυμούς φρούτων και να πάρουμε το κυρίως γεύμα ή κάποιο σνακ (70% πρωτεΐνη και 30% υδατάνθρακα) έτσι βοηθάμε στην ανάρρωση των μυών αλλά και στην αποφυγή των μικροτραυματισμών. Αποφεύγουμε τα λίπη ενώ απαγορεύονται τα γλυκά.

Εγώ συνήθως για σνακ μετά την άσκηση προτιμώ:

  • 1 βραστό αυγό ή 2 ασπράδια + 1 φρυγανιά ολικής. 
  • Ομελέτα (1 αυγό + 5-7 μανιτάρια )
  • Ένα τοστ με γαλοπούλα και αβοκάντο
  • Μια μπανάνα με λιγο ταχίνι ή φυστικοβούτυρο
  • Γιαούρτι με μέλι ή ξηρούς καρπούς 
  • Μια φέτα ψωμί με τυρί κότατζ + ντομάτα 

Ταχίνι + φυστικοβούτυρο + μπανάνα ώριμη 



Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν που προέρχεται απο εξαιρετικά επιλεγμένους σπόρους σουσαμιού. Οι σπόροι αυτοί πολτοποιούνται και δημιουργούν μια λιπαρή κρέμα, το γνωστό σε όλους μας ταχίνι. Πρόκειται για έναν διατροφικό θησαυρό καθώς περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, πολύτιμων για την ανθρώπινη υγεία. Πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε πρωτεϊνες, βιταμίνες (Ε, Β1, Β2, νιασίνη κ.α., αμινοξέα και υδατάνθρακες. Σπάνια μία και μόνο τροφή καταφέρνει να συνδυάζει όλα αυτά τα συστατικά, που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για τον λόγο αυτό το θεωρούν μια σούπερ-τροφή.
Το ταχίνι είναι πλούσιο σε ασβέστιο καταπολεμώντας έτσι την οστεοπόρωση, κάλιο και ψευδάργυρο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, μαγγάνιο και σελήνιο με έντονη αντιοξειδωτική δράση καθώς καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, χαλκό για την ενίσχυση των αρθρώσεων, σίδηρο για την τόνωση του οργανισμού και την καταπολέμηση της αναιμίας, αμινοξέα που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία νεφρών και συκωτιού καθώς και φώσφορο και μαγνήσιο που καταπολεμούν δραστικά τον πονοκέφαλο ή τις χρόνιες ημικρανίες.
Οι υδατάνθρακες που περιέχει, ομαλοποιούν το γαστρεντερικό σύστημα, τα Ω6 λιπαρά του μειώνουν τη χοληστερόλη ενώ και η βιταμίνη Ε που περιέχει, προστατεύει τον οργανισμό από τη γήρανση. Επίσης, σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, διαπιστώθηκε, πως το ταχίνι διαθέτει αντικαρκινική δράση ενώ ενδέχεται να δρα ανασταλτικά στο Αλτσχάιμερ, τις παθήσεις της καρδιάς, τον καταρράκτη και τον διαβήτη.
Προσοχή όμως στη ποσότητα και συχνότητα γιατί λόγω της μεγάλης θερμιδικής του αξίας μπορεί να χάσουμε τον έλεγχο του βάρους. 2 κουταλάκια του γλυκού 180 θερμίδες.

Το φυστικοβούτυρο είναι πολτός ψημένων φιστικιών που όπως όλοι γνωρίζουμε έχουν υψηλή διατροφική αξία.  Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, των καλών λιπαρών (κυρίως μονοακόρεστων) και αντιοξειδωτικών ουσιών που μάλιστα αυξάνεται η συγκέντρωση τους στα ψημένα φιστίκια. Το φυσικό φυστικοβούτυρο περιέχει φιστίκια και αλάτι στο εμπόριο όμως κυκλοφορεί η συμβατική μορφή που περιέχει έλαια και ζάχαρη. 
Για αυτό καλό είναι να αγοράζουμε φυσικά και βιολογικά προϊόντα.
Συγκριτικά με το ταχίνι, το...φυστικοβούτυρο περιείχε περισσότερη πρωτεΐνη, λιγότερες φυτικές ίνες, παρόμοιο αριθμό θερμίδων και λιπαρά, αλλά αποτελείται κυρίως από μονοακόρεστα λιπαρά ενώ το ταχίνι περιέχει περισσότερα πολυακόρεστα λιπαρά. Και τα δύο είναι καλά με τη διαφορά κυρίως στο είδος του λίπους που περιέχει ενώ έχουν και διαφορετικές αντιοξειδωτικές ουσίες. 



Πηγή: http://www.clickatlife.gr/diatrofi/story/3017